لحظه صفرم حقیقت در بازاریابی اینترنتی
نوشته شده توسط : elena golchin

لحظه‌ی صفرم حقیقت می‌تواند همان لحظه‌ای باشد که فرد در صف خرید منتظر ایستاده، یا درون اتوبوس انتظار می‌کشد تا به مقصد برسد، یا در حین راه رفتن یا دویدن، زمان شام خوردن یا نوشیدن یک فنجان قهوه یا قبل از خواب در تختخواب است. این لحظه، روزانه میلیون‌ها بار و هم‌زمان با سایر فعالیت‌های زندگی شما رخ‌داده و فرآیند تصمیم‌گیری شما برای خرید یک محصول یا برند را شکل می‌دهد.

امروزه، تصمیم‌گیری‌های ما، به‌شدت تحت تأثیر اینترنت قرارگرفته است. روزانه مشتریان زیادی برای خرید یک محصول، به‌صورت آنلاین تحقیق و تصمیم‌گیری می‌کنند. طبق آمار ارائه‌شده توسط گوگل، 88 درصد مشتریان، قبل از انجام خرید، به جستجو در مورد کالای موردنظر خود می‌پردازند. از‌این‌رو، اولین بار در سال 2011 شرکت گوگل اصطلاحی به نام لحظه‌ی صفرم حقیقت را به دنیا معرفی کرد. این لحظه، یکی از 4 خرده لحظه، در فرآیند تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمت است. لحظه‌ی صفرم حقیقت، لحظه‌ای است که یک فرد برای خرید محصول یا چیزی که برای او اهمیت دارد، شروع به جستجوی آنلاین می‌کند. به‌طور مثال، جستجو در مورد گوشی‌های مختلف، قیمت، ویژگی‌های آن‌ها و… قبل از تصمیم‌گیری برای خرید توسط کاربران آنلاین.

یک مثال ساده را در نظر بگیرید؛ یک مادر، تبلیغی را در مورد انجام تست بینایی برای کودک مشاهده می‌کند. در گذشته، این مادر با دیدن تبلیغ، مستقیماً با یک چشم‌پزشک تماس می‌گرفت، اما امروزه او تلفن همراه خود را برمی‌دارد و قبل از انجام هر کاری، مطالب مختلفی در مورد تست بینایی، محل‌هایی که این تست را انجام می‌دهند، ضرورت انجام این تست و … را جستجو می‌کند. این لحظه، همان لحظه‌ی صفرم حقیقت است. خرده لحظه‌ها، جرقه‌های انگیزه‌ای هستند تا فرد قدم‌های بعدی را برای خرید یک محصول بردارد. این لحظه از طریق موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی به‌وجود می‌آید و منجر به خرید با دانش کافی و اطمینان بیشتر می‌شود.

Winning-the-Zero-moment-of-truth-persian

گوگل با معرفی این عنوان بیان کرد که فرآیند خرید مشتریان در حال تغییر است. به‌طوری‌که:

  • 50 درصد خریداران برای جستجوی یک محصول یا برند از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.
  • 36 درصد آن‌ها وب‌سایت برندها و تولیدکنندگان را بررسی می‌کنند.
  • 31 درصد نیز بررسی‌های آنلاین و توصیه‌های افراد دیگر را مطالعه می‌کنند.

همچنین بررسی‌های تکمیلی در سال 2014 نشان داد که در این لحظات، مصرف‌کنندگان بیشتر تمایل دارند از گوشی‌های هوشمند خود جهت جستجو استفاده کنند.

بنابراین، طبق گفته‌های بالا، روش تحقیقات مردم در مورد یک خدمت یا محصول تغییر کرده است. در زمان‌های قدیم، مردم اطلاعات موردنیاز خود را در خیابان‌ها یا به‌صورت حضوری دریافت می‌کردند، اما امروز، با جستجوی آنلاین، از واقعیت‌ها و اطلاعات موجود در فضای مجازی استفاده می‌کنند. پس برای اثرگذاری و جذب مخاطب به یک برند، محصول یا خدمت، باید روش انتقال اطلاعات را نیز تغییر داد. امروزه اکثر صاحبان برند و شرکت‌ها، برای موفقیت در کسب‌و‌کار خود، از ویترین‌های مجازی مثل وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ زیرا می‌دانند با طراحی خلاقانه یک وب‌سایت، محتوای متنی و تصویری جذاب و اثربخش و بهینه‌سازی موتورهای جستجو، در نتیجه‌ی جستجوی افراد ظاهر شوند. پس برای موفقیت خود انعطاف‌پذیر باشید و پیام برند خود را به راحت‌ترین، مؤثرترین و به‌روزترین شکل ممکن به گوش مردم برسانید.

مرحله بعدی لحظه‌ی اول حقیقت است که مشتری خواسته‌ی خود را می‌یابد و آن را خریداری می‌کند و سپس در لحظه دوم حقیقت در حال تجربه و استفاده از محصول است.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: